Skip to main content

Installere i Visma App Store

For å fullføre integrasjonen må Leap Visma Employees Import også installeres og konfigureres i Visma App Store.

Installasjonstrinn

1. Logg inn i Visma App Store

  • Gå til apps.visma.com og logg deg inn med samme pålogging som du bruker i Visma.net
  • Alternativt: Gå til Visma Home og klikk på "App Store"
App Store ikke tilgjengelig?

Dersom Visma App Store ikke er tilgjengelig, se veiledning for å aktivere Visma App Store.

2. Finn og installer appen

  1. Søk etter "Leap Visma Employees Import" og klikk på applikasjonen
  2. Trykk på "Angi tillatelser"
  3. Se gjennom datatypene som applikasjonen ønsker å hente fra Visma Employees

3. Godkjenn tillatelser

Du vil nå se hvilke typer av data denne applikasjonen ønsker å hente fra Visma Employees.

Ved å trykke på "Integrer" godkjenner du at applikasjonen får tilgang til de aktuelle dataene. Dette er en forutsetning for å lese data fra Visma Employees til Business Central.

4. Bekreft installasjon

Når du har klikket "Integrer" vil det gå en melding til Leap IT AS om at ditt firma ønsker å ta i bruk applikasjonen. Det er nå klart for å koble Visma Employees til Dynamics Business Central.

Finn din Tenant ID

Viktig: Du trenger Tenant ID for å fullføre oppsettet i Business Central.

  1. Øverst i høyre hjørne i Visma, trykk på nedtrekks-ikonet
  2. Kopier verdien i "Tenant ID"
  3. Ta vare på denne til senere, da den skal benyttes for å koble Business Central mot Visma Employees