Visma Sign
For å aktivere Visma Sign-konnektoren i Business Central må du gå gjennom en rask onboarding-prosess med Leap IT AS. Vennligst kontakt din Business Central-partner eller Leap IT AS for å avtale et møte for onboarding.
Gjennom onboarding-prosessen vil vi konfigurere Business Central og Visma Sign med korrekte verdier for å sikre at integrasjonen fungerer.
Forbered for onboarding
Før onboarding-prosessen, vennligst forbered trinnene nedenfor.
1. Visma Sign kunde
Hvis selskapet ditt ikke bruker Visma Sign sine tjenester for øyeblikket, må du kontakte Visma Sign for å bli kunde.
2. Last ned Business Central appen
Hvis du ikke allerede har installert Visma Sign Appen for Business Central, vennligst installer den fra Microsoft AppSource.
3. Verifiser tillatelsessett i Business Central
Sørg for at brukeren(e) som skal bruke Leap Sign har følgende tillatelsessett tildelt: LEALSUSER.
4. Sjekk Visma Sign oppsett i Business Central
Søk etter Signeringsoppsett i det generelle søket i Business Central og sørg for at du kan åpne siden. Verdiene i feltene vil bli fylt ut under onboarding-prosessen.
| Felt | Beskrivelse |
|---|---|
| E-signeringstjeneste | Dette må settes til Visma Sign |
| Api-nøkkel | Api-nøkkel levert av Leap IT AS |
| E-signeringstjenestekonto | Organisasjonsnummeret (samme som i Visma Sign) |
| Standard Mappenavn | Mappen i Visma Sign for å lagre dokumenter |
| Standard Signaturtype | Standard signaturtype for selskapet i Business Central |
5. Sjekk tillatelser i Visma Sign
Sørg for følgende:
- Du har en bruker og kan logge inn på https://vismasign.com/
- Klikk Innstillinger → Organisasjonsinfo og verifiser at du har et organisasjonsnummer
- Verifiser at du har tillatelse til å gå inn på Innstillinger → Integrasjoner