Multikanal
Multikanal er en løsning som kan aktiveres slik at meldingssentralen tar over ansvaret for hvilken kanal (EHF (Peppol), E-post, eller print) som skal benyttes for kunden.
Du kan selv velge hvilke kanaler du ønsker å benytte. Sending via e-post har samme transaksjonspris som ved sending på EHF, men utskrift og sending via post koster mer. Se leapit.no/product/ehf for oppdaterte priser.
Tjenesten vil først forsøke å sende som EHF. Dersom kunden ikke kan motta bilag som EHF forsøkes deretter e-post. Dersom sending på e-post ikke kan utføres, som oftest fordi det ikke er lagt inn en e-postadresse på kundekortet, så forsøkes det å sendes som brev.
For å sende som brev må adresseinformasjon være fullstendig utfylt på kundekortet.
Aktivere multikanal
- Søk på "Logiq oppsett" i søkemenyen og trykk på tilhørende lenke
- Under Multikanal, huk av for "Bruk multikanal"
- Under Kanaler, velg de kanalene du ønsker at bilag skal sendes på